Voluntariat ambiental a Catalunya! Adoptar un riu vol dir pensar i desenvolupar idees per conèixer i millorar l'estat de conservació d'un tram fluvial. Des de 1997 treballem a través del voluntariat i l'educació en un model de custòdia participativa on persones i diferents col·lectius col·laboren i són protagonistes de la conservació del territori, especialment dels riu i rieres. En aquest blog trobaràs tota l’actualitat de l’Associació: què fem, com ens organitzem, les activitats i projectes en els que pots participar! Et convidem a seguir-nos per no perdre’t cap detall.
Ja tenim aquí el calendari de sortides formatives en la metodologia del Projecte Rius per la tardor de 2015. Aquestes sortides tenen el doble objectiu de capacitar a nous grups de voluntaris perquè es puguin incorporar a la nostra xarxa de voluntaris i refrescar i resoldre dubtes de voluntaris actius del projecte.
Sou un grup d’amics, una escola, una família, un esplai… aquesta activitat va destinada a qualsevol persona interessada en conèixer el medi natural i participar en la seva conservació!
Durant les sortides es realitzarà una inspecció completa de riu o riera de manera amena i participativa. Descobrirem què fa que un riu tingui una alta qualitat ecològica i analitzarem quina és la qualitat del nostre riu.
No es requereixen coneixements previs, és una activitat gratuïta i apte per a tothom i es recomana portar roba còmode i botes d’aigua o calçat de recanvi.
Us animem a participar a les següents activitats i a fer-ne difusió:
Us podeu inscriure enviant un correu electrònic a info@associaciohabitats.cat o trucant al telèfon 93 421 32 16.
Aquest projecte compta amb el finançament del Departament de Benestar i Família, Ajuntament de Barcelona i del Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente, a través de la Fundación Biodiversidad.
Retroenllaç: Descoberta del riu Congost - 3 d'octubre a les 10 hores - Consorci per a la Defensa de la Conca del Besòs